Skip to main content

Al Jazeera’s Egypt closure deals blow to Muslim Brotherhood

The suspension of Al Jazeera’s Mubasher Misr TV station in the wake of Qatar’s rapprochement with the Egyptian government has cost the Muslim Brotherhood its main media arm in the country.
A general view shows the newsroom at the headquarters of the Qatar-based Al Jazeera English-language channel in Doha February 7, 2011. As much as CNN capitalized on its coverage of the 1990-91 Gulf War, Al Jazeera English has won praise for its on-the-spot reporting and context about the Egyptian protests. It will be talking to U.S. cable operators about deals "in the coming days and weeks," Al Anstey, managing director of Al Jazeera's English-language service said in a telephone interview from Qatar. REUTE

Al Jazeera has announced it will close its Mubasher Misr TV station in Egypt, following the Qatari-Egyptian rapprochement, in a setback for the Muslim Brotherhood.

On Dec. 20, President Abdel Fattah al-Sisi met with the special envoy of the emir of Qatar, Sheikh Mohammed Bin Abdul Rahman Al Thani, the special envoy of Saudi King Abdullah, Khaled bin Abdul Aziz Al-Tuwaijir and the president of the Saudi Royal Court, Khaled al-Tuwaijri, as an inauguration of the rapprochement between Egyptian-Qatari relations.

Access the Middle East news and analysis you can trust

Join our community of Middle East readers to experience all of Al-Monitor, including 24/7 news, analyses, memos, reports and newsletters.


Only $100 per year.