Skip to main content

Iraqi series produced by Saudi Arabia sparks controversy

Some TV programs on Saudi-funded channels have sparked controversy among Iraqis.

A group of angry protesters attacked the office of MBC Iraq on May 18, causing it to be closed. The TV channel, which is owned by members of the ruling Saudi family, had broadcast a documentary about the attack on the Iraqi Embassy in Lebanon in the early 1980s, accusing a former deputy of the Popular Mobilization Units of being involved in the attack and calling him a “terrorist.” 

The deputy, Abu Mahdi al-Muhandis, was killed Jan. 3 by the United States along with Iranian Quds Force commander Qasem Soleimani.

Access the Middle East news and analysis you can trust

Join our community of Middle East readers to experience all of Al-Monitor, including 24/7 news, analyses, memos, reports and newsletters.


Only $100 per year.